Календарно-тематичне
планування
Українська
мова
6 клас
(122 год, 3,5 год на
тиждень)
(7 год – резерв годин
для використання на розсуд учителя)
Українська
мова. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів, розробленана основі
нового Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти і
затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804 зі
змінами)
Автори: Г.Т.
Шелехова, М.І. Пентилюк, В.І. Новосьолова, Т.Д. Гнаткович, Н.Б. Коржова, К.В. Таранік-Ткачук
/ К.: Видавничий дім «Освіта», 2013.
У розвантаженніпрограми (2015 р.) брали участь:
Шелехова Г. Т., Голуб Н. Б., Новосьолова В. І., Сидоренко В. В., Тарасенко
О. О., Усатенко Г. О.,Оперчук О. П., Мельник М. М., Ткачова Г. В., Глазова О.
П., Панасенко Н. М.
В оновленніпрограми брали участь:
Глазова О. П., Романенко Ю. О., Голуб Н. Б., Кондесюк Т. В., Котусенко О. Ю., Мельниченко
О. М., МихайловськаН. А., Панченков А. О., Пчеляна Л. В
Фронтальні
види контрольних робіт
Форми контролю
|
І семестр
|
ІІ семестр
|
||
Перевірка мовної теми
|
4
|
4
|
||
Письмо:
|
||||
Переказ
|
1
|
1
|
||
Твір
|
-
|
1
|
||
Правопис:
|
||||
Диктант
|
1
|
1
|
||
Усний твір,
діалог
|
усний переказ,
читання
вголос
|
№ з/п
|
Тема уроку
|
Дата
|
Примітка
|
Повторення вивченого в початкових класах
|
|||
1
|
Вступ. Краса і багатство української мови.
|
||
2
|
РМ. № 1. Повторення вивченого про мовлення. Загальне
уявлення про ситуацію, спілкування та її складники: адресат мовлення,
адресант мовлення, тема та основна думка висловлювання, мета й місце
спілкування (практично). Складання діалогів відповідно до запропонованої
ситуації,пов’язаної з обміном думками, життєвим досвідом учнів щодо безпеки
спілкування телефоном та в мережі Інтернет.
|
||
Повторення, узагальнення й поглиблення вивченого (6
год.)
|
|||
3
|
Словосполучення і речення. Головні члени
речення.
|
||
4
|
Просте речення. Розділові знаки у простому
реченні.
|
||
5
|
РМ. № 2.Повторення вивченого
про типи мовлення. Навчальне читання текстів діалогічного
й монологічного характеру.
|
||
6
|
Звертання, вставні слова.
|
||
7
|
РМ. № 3. Повторення відомостей
про стилі мовлення. Поняття про офіційно-діловий стиль.
|
||
8
|
Однорідні члени речення.
|
||
9
|
Складне речення. Розділові знаки у складному
реченні.
|
||
10
|
Пряма мова і діалог. Розділові знаки при прямій
мові та діалозі.
|
||
11
|
РМ. № 4.Ділові папери.Оголошення для розміщення на шкільному веб-сайті
|
||
12
|
Контрольна робота № 1.Повторення(тести)
|
||
Лексикологія (8год+1)
|
|||
13
|
Групи слів за їх походженням: власне українські
слова і запозичені. Тлумачний словник української мови. Словник іншомовних
слів
|
||
14
|
Лексична помилка (практично)
|
||
15
|
Написання слів, що увійшли в українську мову з
інших мов (слова іншомовного походження): букви и, і
|
||
16
|
Написання слів, що увійшли в українську мову з
інших мов (слова іншомовного походження): правопис знака м’якшення й
апострофа
|
||
17
|
Написання слів, що увійшли в українську
мову з інших мов (слова іншомовного походження): подвоєння букв у загальних і
власних назвах іншомовного походження.
|
||
18
|
Активна і пасивна лексика української мови: застарілі
слова (архаїзми, історизми), неологізми.
|
||
19
|
РМ. № 5. Повторення вивченого
про типи мовлення. Особливості побудови висловлювання-роздуму. «Ким я мрію
стати» з використанням неологізмів
|
||
20
|
Групи слів за вживанням: загальновживані та стилістично
забарвлені слова. Діалектні слова.
|
||
21
|
Професійні слова і терміни, просторічні слова.
|
||
22
|
Контрольна
робота № 2Лексикологія (тести )
|
||
Фразеологія (5+1)
|
|||
23
|
Поняття про фразеологізм, його лексичне
значення.
|
||
24
|
Джерела фразеологізмів, їх
різновиди.Ознайомлення з фразеологічним словником.
|
||
25
|
РМ. № 6.Повтореннявивченого
про текст, йогоосновніознаки, особливостібудови тексту,
використаннямовнихзасобівзв’язкуміжйогочастинами. Основніджереламатеріалу для
твору (практично).
|
||
26
|
Прислів’я, приказки, крилаті вислови, афоризми
як різновиди фразеологізмів.
|
||
27
|
Фразеологізми в ролі членів речень.
|
||
28
|
Доречне вживання вивчених пластів лексики у
власному мовленні; визначення ролі їх у текстів різних стилів
|
||
29
|
РМ. № 7.Складний план прослуханогоабопрочитаного тексту;
простий план власноговисловлення. Будова елементарного роздуму
|
||
30
|
Контрольна
робота№3 Фразеологія (тести)
|
||
31
|
РМ. № 8. Усний докладнийпереказ художньоготексту
розповідного характеру з елементами роздуму
|
||
32
|
РМ. № 9. Контрольний
докладний переказхудожньоготексту розповідного характеру з елементами роздуму
|
||
Словотвір. Орфографія (9+1)
|
|||
33
|
Змінювання і творення слів. Твірне слово
|
||
34
|
Основні способи словотворення
|
||
35
|
Словотвірний ланцюжок. Словотвірний розбір слова.
|
||
36
|
Зміни приголосних при творенні слів: іменників
із суфіксом –ин(а) від прикметників
на -ський, -цький; буквосполученням
–чн-(-шн-).
|
||
37
|
Зміни приголосних при творенні відносних
прикметників із суфіксами-ськ-, -зьк-,
-цьк- та іменників із суфіксами
-ств(о),
-зтв(о), -цтв(о).
|
||
38
|
Складні слова. Сполучні о,ев складних словах.
|
||
39
|
Правопис складних слів разом і через дефіс,
написання слів із пів-.
|
||
40
|
Творення та правопис складноскорочених слів.
|
||
41
|
Контрольна
робота №4Словотвір. Орфографія (тести )
|
||
42
|
РМ № 10. Письмовий твір-роздум
про вчинки людей на основі власних спостережень і вражень у художньому стилі на
тему: «Який вчинок можна вважати героїчним» з використанням фразеологізмів.
|
||
Морфологія. Орфографія (1)
Іменник(20)
|
|||
43
|
Контрольний
диктант Іменник (тести)
|
||
44
|
Загальна характеристика частин мови. Граматична
помилка, умовне позначення її
|
||
45
|
Іменник як частина мови: загальне значення,
морфологічні ознаки, синтаксична роль
|
||
46
|
Іменники
загальні й власні, конкретні та абстрактні (повторення й поглиблення).
|
||
47
|
Велика буква
та лапки у власних назвах
|
||
48
|
Збірні
іменники
|
||
49
|
Рід іменників (повторення). Іменники спільного
роду.
|
||
50
|
Число
іменників (повторення). Іменники, щомаютьформитількиодниниаботількимножини.
|
||
51
|
Відмінки іменників, їх значення. Кличний
відмінок. Відмінювання іменників.
|
||
52
|
Контрольна
робота №5 Морфологія. Іменник (тести )
|
||
53
|
Поділ іменників на відміни і групи
|
||
54
|
Відмінювання іменників І відміни.
|
||
55
|
Відмінювання іменників ІІ відміни.
|
||
56
|
Особливості відмінювання іменників чоловічого
роду в родовому відмінку. Букви –а (-я), -у (-ю) в закінченнях іменників
чоловічого роду ІІ відміни.
|
||
57
|
Відмінювання іменників ІІІ і ІV відміни.
|
||
58
|
Незмінювані іменники. Рід незмінюваних
іменників. Відмінювання іменників множинної форми.
|
||
59
|
Написання не з іменниками.
|
||
60
|
Правопис складних іменників. Особливості творення іменників.
|
||
61
|
Букви е, и, і в суфіксах –ечок, -ечк, -ичок, -ичк, -інн(я),
-енн(я), -н(я), -инн(я), -ив(о),- ев(о).
|
||
62
|
Написання та відмінювання чоловічих і жіночих імен по батькові
|
||
63
|
Правопис складних іменників.
|
||
64
|
РМ. № 11.Будова опису приміщення
|
||
65
|
РМ. № 12.Письмовий вибірковий переказ
художнього тексту, що містить опис приміщення. Визначення ролі
іменників в описі приміщення
|
||
Морфологія. Орфографія
Прикметник(16год)
|
|||
66
|
Прикметник: загальне значення, морфологічні
ознаки, синтаксична роль.
|
||
67
|
Групи прикметників за значенням: якісні,
відносні, присвійні.
|
||
68
|
Перехід прикметників з однієї групи в іншу.
|
||
69
|
РМ. № 13.Особливостібудовиописуприроди. Сполучення в одному тексті різних типів мовлення
(розповіді й опису)
|
||
70
|
РМ. № 14.Докладнийуснийпереказхудожнього тексту розповідного характеру з елементамиописуприроди.
|
||
71
|
РМ. № 15.Контрольний докладнийпереказхудожнього тексту розповідного характеру з
елементамиописуприроди.
|
||
73
|
Ступені порівняння якісних прикметників, їх
творення.
|
||
74
|
Ступені порівняння якісних прикметників, їх
творення.
|
||
75
|
Повні й короткі форми прикметників. Відмінювання
прикметників.
|
||
76
|
Прикметники твердої і м’якої груп, їх
відмінювання.
|
||
77
|
РМ. № 16.Усний порівняльний опис двох
рослин за ілюстрацією
|
||
78
|
Контрольна
робота №6 Іменник. Прикметник(тести)
|
||
79
|
Творення прикметників. Перехід прикметників у
іменники.
|
||
80
|
Написання прикметників із суфіксами –еньк-, -есеньк-, -ісіньк-, -юсіньк-, -ськ-, -цьк-,
-зьк-
|
||
81
|
Букви е,
о, и у прикметникових суфіксах –ев-
(-єв-), -ов- (-йов-, -ьов-), -ин-, -ін-, -ичн-. Зміни приголосних при
творенні відносних прикметників за допомогою суфіксів -ськ-, -зьк-, -цьк-.
|
||
82
|
Написання не
з прикметниками.
|
||
83
|
Написання складних прикметників разом і через
дефіс.
|
||
84
|
Написання -н-
і -нн- у прикметниках.
|
||
85
|
Написання прізвищ прикметникової форми. Розбір
прикметника як частини мови.
|
||
86
|
РМ. № 17.Складання характеристики
знайомої або відомої людини з використанням прикметників у різних відмінкових
формах
|
||
Морфологія. Орфографія
Числівник (11год)
|
|||
87
|
Числівник: загальне значення, морфологічні
ознаки, синтаксична роль.
|
||
88
|
Числівники кількісні і порядкові.
|
||
89
|
Творення числівників. Числівники прості, складні
і складені. Роздільне написання складених числівників.
|
||
90
|
РМ. № 18. Письмовийтвір-описприроди в художньомустилі на
основіособистихвраженьабозакартиною
|
||
91
|
РМ. № 19. Письмовийтвір-описприроди в художньомустилі на
основіособистихвраженьабо закартиною
|
||
92
|
Відмінювання
числівників. Букв ь в кінці
числівників і перед закінченням у непрямих відмінках.
|
||
93
|
Відмінювання дробових і збірних кількісних
числівників.
|
||
94
|
Відмінювання порядкових числівників. Написання
разом порядкових числівників з –тисячний.
|
||
95
|
Узгодження числівників з іменниками
|
||
96
|
Відмінювання порядкових числівників (система вправ)
|
||
97
|
Правильне вживання числівників на позначення дат і часу
|
||
98
|
Творення числівників.
Морфологічний розбір числівника як частини мови.
|
||
99
|
Контрольна робота №7 Іменник. Числівник(тести)
|
||
Морфологія. Орфографія
Займенник (10год)
|
|||
100
|
Займенник: загальне значення, морфологічні
ознаки, синтаксична роль. Розряди займенників за значенням
|
||
101
|
Розряди займенників за значенням
|
||
102
|
Особові займенники. Зворотній займенник себе.
|
||
103
|
РМ. № 20.
Контрольний твіррозповідного характеру з елементами роздуму в художньому стилі з
використанням займенників на тему: «У чому полягає гідність людини»
|
||
104
|
РМ. № 21.
Контрольний твіррозповідного характеру з елементами роздуму в художньому стилі з
використанням займенників на тему: «У чому полягає гідність людини»
|
||
105
|
Питальні та відносні займенники, їх
відмінювання.
|
||
106
|
Присвійні, вказівні й означальні
займенники.
|
||
107
|
Приставний ну
формах особових і вказівних займенників.
|
||
108
|
Перехід з однієї частини мови в іншу (займенника
в іменник і частку, числівника й прикметника в займенник).
|
||
109
|
Уживання займенників для зв’язку речень у
тексті.
РМ. № 22.Навчальне аудіювання
тексту
|
||
110
|
Контрольний
диктант № 2. Контрольне аудіювання
|
||
111
|
Неозначені займенники, їх відмінювання.
|
||
112
|
Написання разом і через дефіс неозначених
займенників.
|
||
113
|
Заперечні займенники. Правопис заперечних
займенників. Написання займенників із прийменниками окремо.
|
||
114
|
РМ. № 23.
Есе «У
чому полягає життєвий успіх»
|
||
115
|
Вказівні та означальні займенники.
|
||
116
|
Розбір займенника як частини мови.
|
||
117
|
Контрольна
робота № 8.Займенник(тести).
|
||
Повторення у кінці року(4год)
|
|||
118
|
Повторення і узагальнення вивченого за рік з лексикології та фразеології.
|
||
119
|
Повторення і узагальнення вивченого за рік з словотвору й орфографії.
|
||
120
|
Повторення і узагальнення вивченого за рік з морфології й орфографії.
|
||
121
|
Повторення і узагальнення вивченого за рік з орфорграфії
|
||
122
|
Підсумок уроку
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий