Календарно-тематичне
планування
Українська
мова
5 клас
(122 год 3,5 год на тиждень)
(10 год – резерв годин для використання на розсуд
учителя)
Українська мова. 5-9 класи. Програма
для загальноосвітніх навчальних закладів, розроблена на основі нового Державного стандарту
базової і повної загальної середньої освіти і затверджена Наказом Міністерства
освіти і науки України від 07.06.2017 № 804 зі змінами)
Автори: Г.Т.
Шелехова, М.І. Пентилюк, В.І. Новосьолова, Т.Д. Гнаткович, Н.Б. Коржова, К.В.
Таранік-Ткачук / К.: Видавничий дім «Освіта», 2013.
У розвантаженніпрограми (2015 р.) брали участь:
Шелехова Г. Т., Голуб Н. Б., Новосьолова В. І., Сидоренко В. В., Тарасенко
О. О., Усатенко Г. О., Оперчук О. П., Мельник М. М., Ткачова Г. В., Глазова О.
П., Панасенко Н. М.
В оновленні програми брали участь: Глазова О. П., Романенко Ю. О., Голуб Н. Б., Кондесюк Т. В., Котусенко О.
Ю., Мельниченко О. М., Михайловська Н. А., Панченков А. О., Пчеляна Л. В
Фронтальні
види контрольних робіт
Форми контролю
|
І семестр
|
ІІ семестр
|
||
Перевірка мовної теми
|
4
|
|
4
|
|
Письмо:
|
|
|
|
|
Переказ
|
1
|
|
1
|
|
Твір
|
-
|
|
1
|
|
Правопис:
|
|
|
|
|
Диктант
|
1
|
|
1
|
|
|
Усний твір,
діалог
|
|
усний переказ,
читання вголос
|
|
№ з/п
|
дата
|
Корекція
|
Тема уроку
|
Примітка
|
1
|
|
|
Вступ. Значення мови в житті суспільства.
Українська мова – державна мова України
|
|
2
|
|
|
Текст. Зміст, заголовок тексту. План тексту.
Поділ тексту на речення.
|
|
3
|
|
|
РМ. № 1.Загальне уявлення про
мовлення як діяльність; види мовленнєвої діяльності (аудіювання, читання,
говоріння, письмо), їх особливості.
|
|
4
|
|
|
Слово як компонент речення. Слово як частина
мови. Добір слів для доповнення речення
|
|
5
|
|
|
РМ. № 2.Складання й
розігрування діалогів відповідно до запропонованої ситуації спілкування,
пов’язаної з життєвим досвідом учнів
|
|
6
|
|
|
Лексикологія. Лексичне значення слова
|
|
7
|
|
|
Тлумачний
словник. Однозначні й багатозначні
слова
|
|
8
|
|
|
Використання багатозначних слів у прямому й
переносному значенні
|
|
9
|
|
|
РМ. № 3.Складання усного
описупредмета за картиною.
|
|
10
|
|
|
Лексична помилка та умовне позначення її
|
|
11
|
|
|
Групи слів за значенням (синоніми, антоніми,
пароніми)
|
|
12
|
|
|
РМ. № 4. Усний вибірковий
переказ художнього тексту, що містить опис предмета, за колективно складеним
планом
|
|
13
|
|
|
РМ.№ 5. Докладний усний
переказ розповідного тексту художнього стилю з елементами опису тварини, що
містить синоніми та антоніми (за колективно складеним простим планом).
|
|
14
|
|
|
РМ. № 6.Контрольний
докладний письмовий переказ розповідного тексту художнього стилю з елементами
опису тварини, що містить синоніми та антоніми
|
|
15
|
|
|
Групи слів за значенням (омоніми)
|
|
16
|
|
|
Групи слів за значенням (омоніми)
|
|
17
|
|
|
Використання синонімів, антонімів, омонімів,
паронімів у мовленні. Ознайомлення зі словниками.
|
|
18
|
|
|
Контрольна робота № 1. Повторення вивченого в початкових класах.
Лексикологія (тести).
|
|
19
|
|
|
РМ.
№ 7.Складання
й розігрування діалогуетикетного характеру з використанням синонімічних етикетних формул вітання,
прохання, вдячності (у музеї, бібліотеці, магазині, спортзалі та ін.) з
урахуванням віку та статусу співрозмовника
|
|
20
|
|
|
Значущі частини слова. Основа слова і
закінчення.
|
|
21
|
|
|
Корінь як значуща частина слова.
|
|
22
|
|
|
Корінь слова. Спільнокореневі слова.
|
|
23
|
|
|
Спільнокореневі слова і форми слова
|
|
24
|
|
|
РМ. № 8.Редагування речень, що містятьспільнокореневі слова й форми одного слова.
|
|
25
|
|
|
Незмінні й змінні слова.
|
|
26
|
|
|
РМ. № 9.Створення казки, текст якої містить слова, що надають слову значення
збільшеності та згрубілості
|
|
27
|
|
|
РМ.№ 10.Складання опису тварини для
Вікіпедії та опису тварини як героя оповідання (усно). Порівняння складених висловлень.
|
|
28
|
|
|
Префікс як значуща частина слова.
|
|
29
|
|
|
РМ. № 11.Письмовий твір-опис предмета (тварини) з
використанням слів із суфіксами та префіксами, що надають тексту емоційного
забарвлення й виразності (у художньому стилі).
|
|
30
|
|
|
Написання префіксів пре-, при-,
прі-
|
|
31
|
|
|
РМ. № 12. Конструювання
речень-компліментів (для привітання з днем народження, святом) з
використанням слів із префіксом пре-.
|
|
32
|
|
|
Суфікс як значуща частина слова.
|
|
33
|
|
|
Узагальнення і систематизація з розділу «Будова слова. Орфографія».
Розбір слова за будовою.
|
|
34
|
|
|
Контрольна робота №
2. Будова слова. Орфографія (тести ).
|
|
35
|
|
|
Звуки мовлення. Голосні та
приголосні звуки
|
|
36
|
|
|
Приголосні тверді та м'які,
дзвінкі та глухі. Вимова звуків, що позначаються буквами ґ і г
|
|
37
|
|
|
Приголосні тверді та м'які,
дзвінкі та глухі. Вимова звуків, що позначаються буквами ґ і г
|
|
38
|
|
|
Позначення звуків мовлення на
письмі. Алфавіт
|
|
39
|
|
|
Співвідношення звуків і букв.
Звукове значення букв я, ю, є, ї та щ
|
|
40
|
|
|
Співвідношення звуків і букв.
Звукове значення букв я, ю, є, ї та щ
|
|
41
|
|
|
Склад. Наголос.Орфоепічний словник і
словник наголосів.Орфоепічна помилка
|
|
42
|
|
|
Наголос.
|
|
43
|
|
|
Вимова
ненаголошених й наголошених голосних. Ненаголошені е, и, о в коренях слів. Ненаголошені голосні, що не перевіряються
наголосом
|
|
44
|
|
|
РМ.№. 13. Особливості будови розповіді та
елементарного роздуму.
|
|
45
|
|
|
Позначення
на письмі ненаголошених голосних е, и
та о перед складом із наголошеним уу коренях слів.
|
|
46
|
|
|
Орфограма. Орфографічна помилка, її умовне позначення Орфографічний словник
(практично)
|
|
47
|
|
|
Орфограма. Орфографічна помилка, її умовне позначення (практично)
|
|
48
|
|
|
Контрольна робота № 3. Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія
(тести)
|
|
49
|
|
|
РМ. № 14. Докладний усний переказ
художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму.
|
|
50
|
|
|
РМ. № 15. Письмовий твір-роздум на тему,
пов’язану з життєвим досвідом учнів, у художньому стилі за колективно
складеним планом (орієнтовні теми: «Чому людина має бути чемною»
|
|
51
|
|
|
Вимова приголосних звуків.
Уподібнення приголосних звуків. Спрощення в групах приголосних
|
|
52
|
|
|
Спрощення в групах приголосних
|
|
53
|
|
|
Спрощення в групах приголосних
|
|
54
|
|
|
Уподібнення
і спрощення в групах приголосних(продов)
|
|
55
|
|
|
Контрольнийдиктант№1Навчальне читання мовчки
|
|
56
|
|
|
Вимова
префіксів роз-, без-
|
|
57
|
|
|
Контрольна робота № 4Фонетика.Графіка.Орфоепія
Орфографія (тести)
|
|
58
|
|
|
Чергування о-а,е-і,е-и,о,е з і.
|
|
59
|
|
|
[и], [і] після [ж], [ч], [ш] та [г], [к], [х] у коренях
слів. [е], [о] після [ж], [ч], [ш].
|
|
60
|
|
|
Чергування [г], [к], [х] – [ж], [ч], [ш] – [з], [ц*], [с*]
|
|
61
|
|
|
Основні випадки чергування у-в, і-й, з-із-зі (правила милозвучності)
|
|
62
|
|
|
Вимова префіксів з-, зі-, с-, роз- (розі-)
|
|
63
|
|
|
РМ. № 16.Виразне
читання текстів з дотриманням правил орфоепії
|
|
64
|
|
|
Позначення м’якості приголосних на письмі
буквами ь, і, є, ю, я.
|
|
65
|
|
|
Позначення м’якості приголосних на письмі
буквами ь, і, є, ю, я.
|
|
66
|
|
|
Основні
правила переносу
|
|
67
|
|
|
Основні
правила переносу
|
|
68
|
|
|
Правила вживання знака м’якшення
|
|
69
|
|
|
Правила вживання апострофа.
|
|
70
|
|
|
Правила вживання знака м’якшення та апострофа
|
|
71
|
|
|
РМ. № 17. Есе (розмірковування в
довільній формі) про красу й милозвучність української мови.
|
|
72
|
|
|
Контрольна робота № 5. Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія (тести).
|
|
73
|
|
|
Словосполучення.
Відмінність словосполучення від слова й речення.
|
|
74
|
|
|
Головне й залежне слово в словосполученні
|
|
75
|
|
|
Головне й залежне слово в словосполученні
|
|
76
|
|
|
Речення, його граматична основа.
|
|
77
|
|
|
Речення, його граматична основа.
|
|
78
|
|
|
Речення з одним головним членом
|
|
79
|
|
|
Види речень за метою
висловлювання, емоційним забарвленням: окличні й неокличні
|
|
80
|
|
|
РМ. №
18.Контрольний твір-роздум за колективно складеним планом у художньому стилі на
тему: «Чому необхідно знати історію свого народу»
|
|
81
|
|
|
Види речень за метою
висловлювання, емоційним забарвленням: окличні й неокличні
|
|
82
|
|
|
Пунктуаційна
помилка та її умовне позначення
|
|
83
|
|
|
Контрольна робота № 6. Словосполучення і речення (тести )
|
|
84
|
|
|
Другорядні
члени речення.
|
|
85
|
|
|
Додаток.
Способи їх вираження. Стилістична роль означень у художньому мовленні
|
|
86
|
|
|
Означення.
Способи їх вираження. Стилістична роль означень у художньому мовленні
|
|
87
|
|
|
Прикладка як
різновид означення
|
|
88
|
|
|
Обставина.
Типи обставин за значенням. Способи їх вираження.
|
|
89
|
|
|
Другорядні
члени речення (практично)
|
|
90
|
|
|
Речення з однорідними членами
(без сполучників та зі сполучниками а, але, і). Кома між однорідними
членами
|
|
91
|
|
|
Узагальнювальне
слово при однорідних членах речення. Двокрапка й тире при узагальнювальних
словах у реченнях з однорідними членами
|
|
92
|
|
|
Двокрапка й
тире при узагальнювальних словах у реченнях з однорідними членами (практично)
|
|
93
|
|
|
РМ. № 19.
Контрольний докладний переказ тексту розповідного характеру з
елементами роздуму, що містить однорідні члени речення.
|
|
94
|
|
|
Двокрапка й
тире при узагальнювальних словах у реченнях з однорідними членами
|
|
95
|
|
|
РМ. № 20.
Складання
висловлення «Мої улюблені квіти» («Шкільний сад») з використанням
узагальнювальних слів з однорідними членами речення
|
|
96
|
|
|
Контрольна робота № 7. Другорядні члени речення. Однорідні члени речення (тести )
|
|
97
|
|
|
Звертання.
Непоширені й поширені звертання.
|
|
98
|
|
|
Розділові
знаки при звертанні
|
|
99
|
|
|
Вставні
слова, виділення їх на письмі комами.
|
|
100
|
|
|
Вставні
слова, виділення їх на письмі комами.
|
|
101
|
|
|
РМ. № 21. Оформлення конверта.
|
|
102
|
|
|
Складні
речення із безсполучниковим і сполучниковим зв'язком.
|
|
103
|
|
|
Складні
речення із безсполучниковим і сполучниковим зв'язком. Кома між частинами
складного речення. Синтаксичний розбір складного речення
|
|
104
|
|
|
РМ. № 22. Написання листа до рідної людини
|
|
105
|
|
|
Пряма мова. Розділові знаки при прямій мові
|
|
106
|
|
|
Розділові знаки при прямій мові
|
|
107
|
|
|
РМ. № 23. Складання розповіді «Улюблені
пісні моєї мами»
|
|
108
|
|
|
Діалог. Тире при діалозі
|
|
109
|
|
|
Контрольна робота № 8. Звертання. Вставні слова. Складні речення (тести)
|
|
110
|
|
|
РМ. № 24.Написання речень і текстів з
поясненням написання слів та вживання розділових знаків
|
|
|
|
|
Повторення й узагальнення в кінці року
|
|
111
|
|
|
Повторення, узагальнення і систематизація вивченого
з розділу «Лексикологія».
|
|
112
|
|
|
Повторення, узагальнення і систематизація
вивченого з розділу «Будова слова й орфографія».
|
|
113
|
|
|
Повторення, узагальнення і систематизація
вивченого з розділу «Фонетика й графіка»
|
|
114
|
|
|
Повторення, узагальнення і систематизація
вивченого з розділу «Орфоепія й орфографія»
|
|
115
|
|
|
Контрольний
диктант № 2
|
|
116
|
|
|
Повторення, узагальнення і систематизація
вивченого з розділу «Синтаксис. Пунктуація»
|
|
117
|
|
|
Повторення, узагальнення і систематизація вивченого розділові знаки при прямій мові і діалозі
|
|
118
|
|
|
Повторення розділові знаки в простому реченні
|
|
119
|
|
|
Повторення розділові знаки при звертанні
|
|
120
|
|
|
Повторення розділові знаки при вставних словах
|
|
121
|
|
|
Повторення розділові знаки у складному реченні
|
|
122
|
|
|
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий